25 listopad 2019

PZU Zdrowie z własną siecią diagnostyczną – planowane przejęcie sieci Tomma

fot. nadesłane
Sieć medyczna PZU Zdrowie powiększy się o 35 placówek oferujących diagnostykę obrazową. Zarząd PZU Zdrowie podpisał umowę przedwstępną nabycia 100 proc. akcji Tomma Diagnostyka Obrazowa SA, największego pod względem infrastruktury prywatnego świadczeniodawcy diagnostyki obrazowej. Dzięki temu liczba placówek własnych PZU Zdrowie wzrośnie o ponad jedną trzecią. Transakcja wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Grupa PZU podkreśla społeczny wymiar planowanego przejęcia. Dzięki możliwości zaoferowania setkom tysięcy Polaków w całym kraju dostępu do nowoczesnych badań diagnostycznych, czyli profilaktyki, największy polski ubezpieczyciel w praktyce realizuje swoją strategię społeczną wyrażoną w haśle #10latdluzej.
REKLAMA
Tomma Diagnostyka Obrazowa oferuje badania tomografem komputerowym, rezonansem magnetycznym, a także RTG i USG. Ma ponad 25-letnie doświadczenie na polskim rynku prywatnej opieki medycznej i placówki w prawie 30 miastach, w tym m.in. w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach, Białymstoku, Szczecinie, Częstochowie i Opolu.

Do opieki zdrowotnej chcemy stosować dobrze znaną starą zasadę. Mówi ona, że lepiej zapobiegać niż leczyć. Nasza działalność biznesowa i projekty społeczne są w dużej mierze nastawione na prewencję. Dziś robimy kolejny duży krok. Rozszerzenie sieci PZU Zdrowie o tak dużą liczbę placówek oferujących diagnostykę na najwyższym poziomie pozwoli nam jeszcze szybciej i skuteczniej pomagać pacjentom w rozpoznawaniu schorzeń – mówi prezes PZU Paweł Surówka. – Nie jest żadną tajemnicą, że chcemy rozwijać naszą sieć i być dostępny w wielu miejscach, w całej Polsce. Transakcja pozwoli na przekroczenie symbolicznej liczby 100 własnych placówek. PZU Zdrowie to gracz numer trzy na rynku oferentów prywatnej opieki zdrowotnej w Polsce, jednak nasze ambicje sięgają dużo dalej – mówi Aleksandra Agatowska, członek zarządu PZU SA.

Tomma Diagnostyka Obrazowa ma zostać przejęta od funduszu private equity THC. Transakcja uwarunkowana jest wydaniem zgody przez UOKiK. To kolejna duża akwizycja PZU Zdrowie po przejęciu w marcu 100 proc. udziałów w spółkach Falck Centra Medyczne i NZOZ Starówka. – Wizją PZU Zdrowie jest wyznaczanie standardów opieki zdrowotnej w Polsce, a jednym z kluczowych elementów tych standardów jest profilaktyka. Przejęcie sieci diagnostyki obrazowej to kolejny etap realizacji naszej wizji. Dzięki sieci własnych pracowni diagnostycznych ułatwimy naszym pacjentom dostęp do tych ważnych usług, co przełoży się na wcześniejsze wykrywanie chorób. Tomma świadczy usługi zarówno prywatnie, jak i w ramach NFZ, co gwarantuje wysokiej jakości usługi również w systemie publicznym – podkreśla Julita Czyżewska, prezes zarządu PZU Zdrowie. – Dzięki własnym przychodniom diagnostycznym nasi pacjenci będą mogli wykonać badania i otrzymać ich opis jeszcze szybciej niż dotychczas, a my będziemy mieć pewność, że zostali zbadani na nowoczesnym sprzęcie odpowiadającym najwyższym standardom. Przejęcie Tommy pozwoli nam jeszcze lepiej zadbać o zdrowie osób objętych naszymi programami opieki – dodaje Julita Czyżewska.

Akwizycja Tomma Diagnostyka Obrazowa to największy jednorazowy projekt związany z rozwojem sieci PZU Zdrowie, dzięki któremu firma przekroczy symboliczną liczbę 100 własnych placówek medycznych. W sieci Tomma pracuje na co dzień ponad stu dwudziestu lekarzy, zaś liczba całego personelu sięga niemal ośmiuset osób. Tomma dysponuje aż 28 aparatami rezonansu magnetycznego i 15 aparatami tomografii komputerowej. W 2019r. sieć chce wykonać ponad 300 000 badań diagnostycznych.

Od początku inwestycji byliśmy zaangażowani w konsolidację rynku diagnostyki obrazowej, który uważamy za jeden z najbardziej perspektywicznych. Przychody z usług medycznych w okresie inwestycji funduszu wzrosły ponad 10-krotnie. Tomma Diagnostyka Obrazowa S.A. to spółka o mocnych fundamentach, ogromnym potencjale rozwoju, ze znakomitym i ambitnym zespołem. Gratulujemy PZU Zdrowie inwestycji i życzmy samych sukcesów w dalszym rozwoju sieci placówek medycznych – dodaje dyrektor inwestycyjny w Tar Heel Capital.

PZU Zdrowie ma sieć liczącą już 100 własnych i 2200 partnerskich placówek w niemal 600 miastach w Polsce. Współpracuje z kilkudziesięcioma szpitalami i ponad połową aptek w kraju. Oferuje pomoc prawie 2000 lekarzy przeszło 50 specjalizacji. W sierpniu PZU Zdrowie otworzyło pierwsze gabinety stomatologiczne pod własną marką.

Grupa PZU jest największą instytucją finansową w Europie Środkowo-Wschodniej. Zarządza aktywami o wartości prawie 340 mld zł. Ma 22 mln klientów w pięciu krajach. 
PRZECZYTAJ JESZCZE
REKLAMA

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Lesku





Szanowny Czytelniku!

Przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszych serwisów.
Zamykając ten komunikat (kliknięcie w przycisk "Przejdź Dalej" lub "X"), zgadzasz się na wskazane poniżej działania.


Stosowanie plików cookies i innych technologii

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies (ciasteczka) i inne pokrewne technologie, które mają na celu:
- Zapewnienie bezpieczeństwa podczas korzystania z naszych stron
- Ulepszenie świadczonych przez nas usług poprzez wykorzystanie danych w celach analitycznych i statystycznych
- Poznanie Twoich preferencji na podstawie sposobu korzystania z naszych serwisów
- Wyświetlanie spersonalizowanych reklam, które odpowiadają Twoim zainteresowaniom

Zakres wykorzystywania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Bez wprowadzenia zmian ustawień, informacje w plikach cookies mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.


Administratorzy danych

Administratorem tych danych jesteśmy my, czyli Twoje-Miasto Sp. z o.o., ul. Legionów 57A 86-300 Grudziądz jak również nasi Zaufani Partnerzy z którymi współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w Polityce Prywatności.


Jak wykorzystujemy Twoje dane

W ramach świadczonych przez nas usług staramy się wyświetlać reklamy odpowiadające Twoim zainteresowaniom, które dotyczą naszych produktów oraz produktów klientów korzystających z naszych usług reklamowych (marketing bezpośredni). W tym celu wykorzystujemy informacje zapisywane w plikach cookies, które otrzymujemy podczas korzystania z naszych stron. Nasze działania podejmowane są zgodnie z obowiązującym prawem w ramach tzw. uzasadnionego interesu administratora danych, ponieważ chcemy, by wszystkie nasze usługi, w tym wyświetlane reklamy, były najlepiej dopasowane do potrzeb użytkownika.


Wykorzystywanie Twoich danych przez naszych partnerów

Podobne działania w celach marketingowych podejmują nasi Zaufani Partnerzy, którym udostępniamy powierzchnię reklamową na naszych stronach. Wśród Zaufanych Partnerów znajdują się dostawcy technologii reklamowej, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne oraz reklamodawcy.
Nasi partnerzy gromadzą i wykorzystują informacje określające Twój sposób korzystania z naszych serwisów. Dzięki temu wyświetlają reklamy najbardziej dopasowane do uzyskanych informacji oraz udostępniają je innym podmiotom wyświetlającym lub zlecającym reklamę w Internecie.
W związku z reformą prawa ochrony danych osobowych nasi partnerzy potrzebują Twojej zgody na działania, których dokonują na naszych stronach. W przypadku jej udzielenia nasi partnerzy będą mogli, w ramach uzasadnionego interesu, wykorzystać Twoje informacje także dla celów analitycznych służących ocenie skuteczności podejmowanych działań marketingowych.
Pamiętaj, że ewentualna zgoda jest Twoją dobrowolną decyzją, natomiast brak jej udzielenia może wpłynąć na Twój komfort korzystania z naszych serwisów. Reklamy nieodpowiadające zainteresowaniom użytkownika są nie tylko nieatrakcyjne, ale i drażniące dla odbiorcy.

Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu (kliknięcie w przycisk "Przejdź do serwisu" lub "X"). Udzieloną zgodę możesz w każdej chwili wycofać, co jednak nie będzie równoznaczne z tym, że korzystanie z tych informacji do czasu wycofania zgody było niezgodne z prawem.


Jakie masz prawa?

Masz pełne prawo do zgłoszenia podmiotowi wykorzystującemu Twoje dane osobowe żądania dostępu do tych informacji, ich poprawiania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Pamiętaj jednak, że nie w każdym przypadku możliwe jest zrealizowanie Twoich praw w odniesieniu do informacji zapisanych w plikach cookies.

Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.