Zakończono przebudowę dwóch obiektów mostowych na A2
Jak podkreśliła rzeczniczka, dzięki inwestycji parametry konstrukcyjne oraz nośność obiektów zostały dostosowane do aktualnych wymogów przepisów techniczno-budowlanych, a współpraca ze stroną publiczną pozwoliła podwyższyć ich parametry m.in. w zakresie nośności.
Ciamciak wskazała, że wiadukt na 209. kilometrze A2, przebiegający nad DK 92 w okolicy Wrześni, składa się z dwóch niezależnych obiektów, po jednym dla każdej jezdni autostrady.
„W poszczególnych etapach prac został on całkowicie rozebrany, a następnie wybudowany nowy. Dla kierowców oznaczało to poprowadzenie ruchu odpowiednio na północnej lub południowej części obiektu (jezdni autostrady), w zależności od realizowanego etapu" - zaznaczyła Ciamciak.
Dodała, że podobnie prace zrealizowano w przypadku mostu nad Strugą Bawół, zlokalizowanego w okolicy 225. kilometra A2. "Pomimo wymagającej przebudowy oraz trudnych warunków wodnych w otoczeniu obiektu ruch pojazdów na autostradzie został utrzymany przez cały czas trwania inwestycji. Wykonawcą prac było Konsorcjum firm NDI Energy i NDI S.A.” – wskazała.
„W efekcie prowadzonych prac wzmocnione zostały posadowienia obiektów, wybudowane nowe podpory, jak również powstały zupełnie nowe konstrukcje przęseł. Pozwoliło to na dostosowanie parametrów przebudowywanych obiektów mostowych do aktualnych wymogów przepisów techniczno-budowlanych. Na wniosek strony publicznej zakres prac został zwiększony o podniesienie klasy nośności, tak aby obiekty spełniały wymogi nośności dla klasy I oraz na obciążenia pojazdami specjalnymi według klasy MLC” – poinformowała Ciamciak. (PAP)
ajw/ pad/